Bedrijfstraining en Persoonlijke ontwikkeling

U bevindt zich hier: / ~rriemsdijk / Training en onderwijs / Bedrijfstraining en Persoonlijke ontwikkeling

Bedrijfstraining en persoonlijke ontwikkeling

Veranderen doet U zelf, liefst samen met uw personeel. Veranderen is niet makkelijk, maar ook niet moeilijk als de goede focus is gevonden, de targets zijn gezet en de juiste mensen het traject inzetten en vervolbrengen.

RvE gebruikt de aanwezige kennis en kunde binnen het bedrijf (u doet het zelf!) en breidt die uit. Zo is een blijvende verandering geborgd en niet meer afhankelijk van externe kennis en andere interim adviseurs. De kosten blijven hierdoor bescheiden en vaak van eenmalige aard.

Om het veranderingsproces op gang te brengen zijn focus, een goed team en natuurlijk specifieke kennis nodig.

De start is de
Storm op bestelling. Deze resulteert in de essentie van de wens en/of noodzaak tot verandering in de bedrijfsstrategie. Alles wordt duidelijk en de richting wordt bepaald die past bij uw bedrijf. Geen algemeen geldende stramienen, maar maatwerk op weg naar een bedrijfzekere toekomst en onderscheidende positie ten opzichte van uw concurrent.

De tweede stap is het zoeken en trainen van geschikt personeel om het bepaalde veranderingsproces blijvend vorm en inhoud te geven
Personality scan.

Instrumentarium

1. Personality Scan en het bedrijf
De structuur van de personality scan is gebaseerd op de filosofie dat het karakter van de mens uit meerdere archetypische componenten bestaat, die bij elk mens in een andere verhouding tot elkaar staan. Dat maakt ieder mens uniek.
De interactieve scan is een visueel quick assessment dat de percentages vaststelt, waarin de archetypische componenten zich tot elkaar verhouden en waaruit de mate van aanleg en affiniteit met betrekking tot innovatie en duurzaamheid kan worden vastgesteld.
De Personality Scan is een op zichzelf staand assessment instrument.
Het vervolg daarop is een e-learning traject, dat mensen in staat stelt diepgaand kennis te maken met de verschillende archetypische componenten, er mee te leren omgaan en zich desgewenst er zich mee te vereenzelvigen.

2. De weg van de 3 P’s en de 4 P’s
People – Planet – Profit vertegenwoordigen de 3P’s van duurzaamheid. Niet elke (hoog) opgeleide kent ze en/of weet waar ze voor staan. Plaats – Positie – Prijs – Product vormen de 4P’s van de marketingmix en zijn al tientallen jaren een pijler onder elke (zakelijk)gerichte opleiding.
Het is een houvast die men in zakelijke omgevingen nodig heeft om producten en diensten succesvol in de markt te kunnen zetten en te kunnen ondersteunen.
De structurele vervlechting van de 3P’s met de 4P’s in het denken en handelen, stelt organisaties in staat nieuwe diensten en producten te ontwikkelen met een duurzame lading en een geheel eigen prijs-prestatieverhouding.
Inzichten en kennis die nodig zijn om de weg van de 3P’s en de 4P’s te kunnen afleggen worden aan de hand van interactieve, e-learning workshop verkregen.
Resultaat

  • Betrokken medewerkers met bedrijfstrots
  • Stuurbare trajecten / concrete invulling duurzaamheidstrategie
  • Interactief, elektronisch leren
  • Verbetering interne communicatie
  • Verbetering samenwerking en teambuilding
  • PR waarde en merkverdieping

 

terug naar boven